
Přítomní: Ochman P., Ochman M., OrszulikM., Varajová A., Benedikovičová G., Blahutová M., Carbol J.,
omluveni: Fišer J., Hrnčíř J.
Předseda informoval o záležitostech, které řešil v předešlém období . Jednalo se hlavně o pochybení na straně personálního úseku, potažmo mzdové účtárny. Dva naši členové ( Tomáš R. a Lucie K. ) byli díky chybě nuceně vysláni na dovolenou, na kterou neměli nárok. Následně byly jednomu strženy peníze z výplaty za dovolenou a zpětně napsané neplacené volno, 3 dny bez souhlasu zaměstnance, na které ho poslalo CP, ale neměl na ní nárok.
V druhém případě to už bylo více jak 10 dnů, taky bez souhlasu zaměstnance. Oba tyto případy jsem řešil osobně s personálním ředitelem a dotyčným zaměstnancem. Neplacené volno bude zaplaceno jako překážka na straně zaměstnavatele.
Dále řeším případ Matěje Č. – kterého zastavil v kurzu na tramvaj drážní úřad a následně mu nebyla prodloužená smlouva. Díky zjišťování podrobností vyplavaly na povrch další pochybení na personálním úseku. Mimo jiné jsem zjistil, že noví uchazeči mají špatné kvalifikační dohody, na základě kterých nemůže zaměstnavatel chtít zaplacení kurzu v případě, že skončí. Podmínkou pro doplacení kurzu je na druhé straně dohody uvedeno, že musí uhradit “ POKUD NEZÍSKÁ ŘIDIČSKÉ OPRÁVNĚNÍ PRO ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL“ a to jak TRAM, BUS i TROLEJBUS. Pana Matěje Č. bude dále řešit pojišťovna DAS. Nasledně budu informovat, pokud budou zjištěny skutečnosti, které mohou pomoci ostaním.
Sim karty v D1 – dostal jsem příslib od GŘ, že bude změněno znění v duchu, že pokud zaměstnanec nedá zaměstnavateli kontakt na svojí osobu, bude muset používat služební číslo.
Požadavek dílenských pracovníků na fasování triček s krátkým rukávem byl předán vedoucímu ÚTP (už před létem) a pokud se najdou finance, tak budou. Zřejmě se ale nenašly.
18.10.2025 proběhla schůzka s IP skrze pracovní úraz Pavla M. Závěrem bylo konstatováno, že ze strany zaměstnavatele nebylo nic porušeno. Pouze naše interní směrnice, které ukládají vedoucím pracovníkům přizvat odborové organizace k šetření pracovních úrazů.
Ohledně vydávání obědů nám bylo sděleno, že máme moderní systém, ale podle všech neumí vydávat celé menu a jelikož my máme možnost objednávky vše zvlášť, tak se na systému musí „ODBAVIT“ každá položka z objednávky. Takže se budou vydávat jednotlivá menu na jedno pípnutí, nebo zůstane zachována možnost si samostatně objednávat.
Právní služby DAS se využívájí víc, než bych čekal, ale bohužel nemám zpětné vyzby, co se jak vyřešilo. Po odeslání žádosti se kontaktuje přímo žadatel, který většinou nedá vědět, jak to dopadlo. Tohle mě mrzí, protože některé případy by mohly pomoci třeba někomu jinému.
J. Carbol nás informoval o osobách, které si dosud nezřídily dvoufázové ověření v OneNet samoobsuze. Ti budou osloveni přímo.
Organizační záležitosti:
- Konference + bowlingový turnaj – 21.11.2025
- Mikulášská s trolejbusem – 6.12.2025
- Adventní trhy Krakow – 13.12.2025
Zápis zapsal P. Ochman
26.9.2025
